Zrakové vnímání - optická diferenciace 1
Pracovní listy je možno použít k rozvoji: - optické diferenciace (zrakového rozlišování) - očních pohybů - uvědomování si posloupnosti - koncentrace pozornosti - fixaci tvarů písmen - postřehování slabik - pravo - levé a prostorové orientace Velikost: A4. brožovaná, 56 stran
Zrakové vnímání - optická diferenciace 2
Pracovní listy je možno použít k rozvoji: - optické diferenciace (zrakového rozlišování) - očních pohybů - uvědomování si posloupnosti - koncentrace pozornosti - fixaci tvarů písmen - postřehování slabik - pravo - levé a prostorové orientace Velikost: A4. brožovaná, 56 stran
Šikmý kostel
Románová kronika ztraceného města. Podtitul knihy lapidárně shrnuje příběh o někdejší pastevecké vesnici, která vystavěla svůj rozkvět na těžbě uhlí, aby o století později zašla na úbytě - také kvůli těžbě uhlí. Dnes už z výstavních budov a vznosné katedrály nezbylo nic. Jen šikmý kostel, který strmě a varovně ční do pusté krajiny.
Kniha začíná obrovským důlním neštěstím roku 1894, které drsně zasáhlo do života obyvatel celého kraje. Patří mezi ně i hrdinové této knihy, jejichž pohnuté osudy můžeme po následující čtvrtstoletí sledovat.
Barbora, Julka a Ludwik jsou představiteli tří naprosto odlišných dějových linií, které se však na mnoha místech proplétají a vytvářejí plastický obraz polozapomenutých časů, jejichž drsnost je pro dnešního čtenáře v mnoha ohledech téměř nepředstavitelná. Každý z hrdinů čelí životním výzvám po svém: někdo se jim trpně poddává, jiný se snaží uchopit šance, které mu kvasící doba nabízí. Do všech osudů však opakovaně a nemilosrdně zasahují velké dějiny, které úsilí obyčejného člověka mohou snadno proměnit na prach. Anebo ne.
Příběh je vystavěn na skutečných událostech, z nichž mnohé doposud nebyly v české románově tvorbě zpracovány. Vyprávění ubíhá v dramatickém tempu a natolik autenticky, že se děj před očima čtenáře mnohdy mění na film zaznamenávající i to, co donedávna zůstávalo skryto ve třinácté komnatě české historie.
Šikmý kostel 2 (druhý díl)
S Barkou, Ludwikem, Julkou a dalšími hrdiny trilogie Šikmý kostel se setkáváme vzápětí poté, co jsme je v závěru prvního dílu opustili. Zatímco ve zbytku nově vzniklého Československa nastávají zlaté časy, v Karvinné - jak se nyní město jmenuje - se stále velmi silně projevují důsledky předešlého dramatického dění. Prosakují do všech oblastí života. Ne vždy v dobrém.
I přesto lze říct, že dvacátá léta jsou pro obyvatele města relativní selankou, dobou významných společenských změn a hospodářského rozmachu. Nastupující generace se může těšit výsadám, které byly v nedávné minulosti nedosažitelné, a začínají se před ní rozprostírat dříve netušené možnosti.
Klíčící naděje však rázně ukončí hospodářská krize a vzápětí po ní opětovný vzestup nacionalistických nálad. Napětí ve společnosti stoupá a rodiny našich hrdinů rozštěpují rozdílné názory: zatímco jedni se nadcházející hrozby obávají nebo mezi prvními nesou její ničivé důsledky, jiní probíhající změny vítají jako šanci k odčinění utrpěných křivd. Smršť událostí po nástupu německé okupace však nakonec smete všechny, protože v tomto regionu i druhá světová válka probíhala dosti jinak než ledaskde jinde.
Příběh je také tentokrát vystavěn na skutečných událostech a čtenář s překvapením zjišťuje, že mnohé z toho, co se ve druhém díle Šikmého kostela odehrává, zůstávalo po dlouhá desetiletí skryto ve třinácté komnatě dějin.
Šikmý kostel 3: románová kronika ztraceného města, léta 1945-1961
VYCHÁZÍ 18. 4. 2024
Jak dlouho trvá válka po tom, co skončí?
Navždy, pokud jí člověk prošel. Ptejme se spíše, jak může zaplnit prázdnotu po zavražděných blízkých nebo po uneseném dítěti. Čím bude zahánět vzpomínky na děsivý teror Němců nebo nechtěnou tělesnou lásku Rusů. Někdo všechno zamkne na dno duše a ráno co ráno si namlouvá, že co bylo, bylo, teď je prostě třeba jít dál. Jiný se nechá zahltit žalem; další přetaví prožité v nenávist. A ještě jiný ve víru, že to bude právě on, kdo pomůže vytvořit nový, lepší svět.
Jak dlouho trvá, než člověk přijde o iluze?
Tím déle, oč horoucněji se k nim upínal. Možná začne váhat při prvních soudružských podlostech, možná prozře až poté, co kvůli zběsilému plnění plánu začnou umírat lidé a následný monstrproces přenese vinu na ty, kteří se nesmyslné honbě za tunami uhlí snažili zabránit. Pak už bude záležet jen na něm, jestli zahořkne, uchýlí se k prospěchářství, anebo se pokusí znovu nalézt společnou řeč s těmi, kteří věděli (nebo přinejmenším tušili) od samého začátku.
Jak dlouho trvá, než člověk uteče do rezignace?
Dokud nezjistí, že už mu zbyla vůle a síla jen na to, aby se uzavřel do čtyř zdí vlastního života. Tam si může zpočátku nalhávat, že na něj vnější svět nedosáhne, pokud zásadně neporušuje jeho pravidla. Aby nakonec zjistil, že právě v této úvaze se dopustil největšího omylu.
A jak dlouho trvá, než se ztratí dvacetitisícové město?
5 venkovních bojovek - Cesty za pokladem - Kvído
5 venkovních bojovek je sada 50 karet s pěti různými cestami za pokladem. V každé cestě za pokladem je krátký příběh rozdělený do deseti částí.
Příběh je uvedený na jedné straně kartičky, na druhé je úkol, který se k příběhu volně váže. Na konci cesty rodiče schovají dětem vlastní poklad, který děti dle instrukcí najdou.
Hra je v praktické plechové krabičce.
Témata bojovek: Indiánská moudrost, Cesta do pravěku, Kouzelníkův lektvar, 10 dračích zubů a Pirátský poklad.
Hra 5 venkovních bojovek - Cesty za pokladem obsahuje: 50 ilustrovaných karet s příběhy a úkoly a návod k přípravě bojovek.
Upozornění: hra neobsahuje poklad - ten musí rodiče připravit sami.
Poznávačka přírody - Zvířata a rostliny - Kvído
Poznávačka přírody - Zvířata a rostliny je sada 50 ilustrovaných karet nejčastějších zvířat a rostlin v České republice. Karty jsou rozdělené do 5 skupin vždy po deseti: květiny, stromy, ptáci, menší zvířata a větší zvířata . Z jedné strany karet jsou ilustrace zvířat nebo rostlin a z druhé strany jejich popis a několik zajímavostí o nich.
V návodu je popsáno několik poznávacích, paměťových a šifrovacích her, které se s kartami dají hrát (např. hledání reálných rostlin nebo stromů v přírodě, hledání kartiček nebo určování rostlin a zvířat).
Plastové karty jsou odolné, uložené v praktické plechové krabičce a navíc si je děti mohou připnout např. ke kalhotám na karabinu a mít je tak vždy po ruce.
Hra Poznávačka přírody - Zvířata a rostliny obsahuje: 50 ilustrovaných karet s popisky a otvorem na zavěšení, 4 karabiny na kartičky, pravidla a návod na více her.
UFO - Karetní hra
UFO: Únosy fascinujícíh objektů je karetní hra, která se hraje v reálném čase – nejsou v ní žádné tahy. Stanete se v ní ufony - žáky mimozemské autoškoly, učící se ovládat svůj létající talíř a unášet zajímavé objekty z tajemné planety Země.
Karak 2 - rodinná hra na hrdiny
Videonávod:
Napínavá rodinná hra na hrdiny, ve které je potřeba nejen bojovat s nestvůrami, ale také budovat města a cvičit nové armády, abyste nestvůry porazili!
Karak 2 je rodinná hra, která buduje na pravidlových základech prvního Karaku, nabízí ovšem jiný a komplexnější zážitek.
V dlouho očekávaném pokračování populární rodinné deskovky je přidaná celá nová budovatelská část a sbírání surovin. Také souboj je inovovaný, aby byl méně náhodný a přitom stále svižný.
Hráči se stanou jedním ze 6 hrdinů, se kterým budou putovat postupně objevovanou krajinou, bojovat s nestvůrami, získávat odměny, ale také sbírat suroviny, za něž vybudují města a v nich budovy, umožňující mimo jiné výcvik nových oddílů do svého vojska.
Karak 2 je určen pro starší děti od 10 let a k jeho hraní není třeba znát původní hru Karak.
Hra Karak 2 obsahuje: 28+1 dílků krajiny, 6 kartonových figurek hrdinů a 6 plastových stojánků, 6 karet hrdinů, 5 desek hrdiny, 6 dílků města, 5 žetonů praporů slávy, 6 velkých kostek hrdinů (2 cm), 35 menších kostek oddílů (1,6 cm), 30 žetonů životů, 30 dřevěných žetonů kamene, 30 dřevěných žetonů jídla, 30 dřevěných žetonů dřeva, 1 látkový sáček, 36 žetonů armád nestvůry, 1 figurka temného generála, 5 žetonů pretoriánů, žeton moru, pravidla hry v českém, slovenském a polském jazyce, praktický insert.
Rozměry balení: 30 × 30 × 7,5 cm
Taco, kotě, pizza - postřehová hra
Videonávod:
Roztomilá postřehová hra upravená tak, aby si ji užili i mladší hráči. Nenechte se však zmást, hra nenechá vydechnout ani ty nejlepší hráče původní hry Taco, kočka, koza, sýr, pizza.
Opět se jedná o postřehovou hru s roztomilými obrázky a zábavnou hratelností, kde hráči rychle plácají rukou na vyložené karty. Tentokrát však bez potřeby předvádění zvířátek a vyslovování mantry slov ve správném pořadí.
Taco, kotě, pizza je samostatně hratelná verze.
Máme oba díly této publikace: